Що таке «мовний бар'єр» і як його долати.

Багато учнів, та що там, багато майбутніх викладачів та перекладачів, до певного моменту боятися спілкуватися іноземною мовою, а тим більше з носіями мови. Давайте детально розберемо, що таке мовний бар'єр і чи варто його боятися.

Насправді мовний бар'єр не що інше, як наша невпевненість у своїх здібностях. Я, як постіно практикуючий викладач, дуже часто стикаюся з ситуацією, коли учень з великим потенціалом починає губитися і робити ті самі довгі паузи між словами, які геть вбивають бажання спілкуватися іншою мовою.

Давайте визначимо, які фактори впливають на формування мовного бар'єру:

Як я вже зазначила вище - це наша невпевненість в своїх знаннях. Найцікавіше, що ця невпевненість може з'явиться від негативного досвіду під час вивчення мови. Наприклад, ми звикли до того, що викладачі постійно говорять «Ні! Те чи інше - не правильно! Скільки можна помилятися? ». Звичайно, звідки тут узятися впевненості і позитивному настрою .... Дуже важливо розуміти, що робити помилки - ЦЕ НОРМАЛЬНО для людини, яка тільки вивчає його. Розкрию секрет, що самі носії мови дуже часто плутаються і губляться в своїй рідній мові.

Фактор номер 2 - це терміни, які переповнюють нашу голову. Всі знають, що є такі поняття як Gerund або Present Perfect, але не всі вміють правильно вживати їх. Це відбувається внаслідок неправильного викладання, тому що багато викладачів представляють, що вони готують майбутніх лінгвістів в Києво-Могилянську Академію, як мінімум. Але Ви ж хочете навчитися РОЗМОВЛЯТИ мовою, а не виробляти лінгвістичний аналіз текстів.

Наступний визначальний фактор - це нерозуміння мовлення на слух. Це одна з найпоширеніших труднощів серед учнів.

Не впадайте у відчай, адже у нас є «ліки» для Вашого «одужання».

Отже, необхідно:

Завжди бути впевненим в своїх силах і вірити в себе;

Покращувати свою вимову і працювати над швидкістю мови;

Запам'ятовувати слова в словосполученнях, а ще краще відразу корисні кліше;

Знайти викладача, який буде прививати любов до рідної мови і буде викликати позитивні емоції під час процесу навчання;

Запам'ятовувати граматику не через правила, а через емоційний сенс.

Сподіваюся, після прочитання цієї статті у Вас відкриється друге дихання і вже сьогодні Ви, як вперше, візьметеся за вдосконалення своєї розмовної мови з усвідомленням, що не помиляється тільки той, хто нічого не робить.

Автор Вальків Ольга

Пройти тест